Primele roade - Jolly Learning

Primele roade - Jolly Learning

18.11.2019 11:03

Anul acesta ne-am bucurat de o toamnă superbă! Călduroasă, cu zile luminoase, cu foarte puține ploi și nopți reci. La finalul acestei toamne, am avut marea bucurie de a “strănge” prima “recoltă” Jolly Learning: cunoștințele acumulate de către copiii care au urmat cursul în anul 2018-2019! Nu este o metodă nouă de predare a limbii engleze nici în România și nici în lume

În sepetembrie 2018, am deschis primul Centru de Engleză Jolly Learning iar anul acesta deja lucrăm cu grupe de copii ce au trei niveluri diferite din cadrul acestui program!

Poate nimic nu este întâmplător în lumea asta, dar acum mai bine de 30 de ani, când eu începeam să învăț acestă limbă prin vechea abordare, look and say, care se bazează pe memorarea cuvintelor individuale predate explicit și repetitiv, britanicii îngrijorați de rata mare de analfabetism s-au întrebat dacă nu cumva această metodă este ineficientă. Şi atunci pentru toți cei ce doreau să pătrundă tainele englezei scrise s-au deschis cu generozitate porțile tărâmului foneticii. Copiii iubesc ‘acțiunile’ fiecărui sunet, evidențiate de povești care abundă în elemente de vocabular prin care cei mici își fixează sunetele din limba engleză.  

Ca vorbitori ne-nativi, în primă fază ne concentrăm pe includerea a tot mai multe cuvinte în vocabular. Îmi aduc aminte de o colegă de școală care după ce a învățaț gramatica limbii engleze cu un meditator nu a mai mers la aceste ore private. Intrigată am întrebat-o de ce? “Acum că știu gramatica, depinde de mine să citesc cât mai mult ca să-mi îmbogățesc vocabularul.” Am fost uimită. Cum reușise ea, în aceeași perioadă de studiu ca mine, să învețe atât de bine engleza scrisă și să poată să citească singură pentru a-și îmbogăți vocabularul?

Nu i-am aflat “micul secret” dar vă pot garanta că urmând metoda Jolly Learning copiii învață că există o corespondență între litere, grupuri de litere şi sunete care îi ajută cu siguranță să “stăpânească” engleza scrisă. Deja la finalul lunii octombrie, după numai opt ședințe, copiii de la grupa Level 1 au putut să citească primele lor cuvinte spre marea mândrie a profesoarei și marea lor bucurie!  Copiii învață de mici că există sunete în cuvintele pe care le citesc sau li se citesc de către adulți şi că vor trebui să asculte cu atenție sunetele atunci când vor avea de scris un cuvânt. În continuare vor învăța destul de repede că limba funcționează ca un cod care poate fi spart, spre marea lor satisfacție!

În timp, prin exercițiu vor ajunge să identifice cu acuratețe sunetele, astfel vor fi mai siguri pe ei și vor putea să pronunțe corect. Din ce în ce mai mulți părinți ai copiilor din cadrul Centrului de engleză Jolly Phonics, după primul an de studiu, au remarcat acest rezultat, afirmând chiar că “Citește mai bine și mai cursiv în engleză decât în română!”     

Deci nu ar trebui să mai spun că genul acesta de învățare fonetică se potriveşte ca o mănuşă copiilor!   Provocându-le gândirea şi dându-le şansa să facă singuri alegeri, stimulându-le curiozitatea şi interesul, îi înzestrăm cu un gen de învățare care va rămâne cu ei pentru tot restul vieții.  

Scrisul şi cititul, din păcate, în cele mai multe şcoli de la noi nu sunt considerate abilități în sine, deşi ele sunt atât de importante! Stăpânite bine, pot da copiilor mai târziu acces la o educație de calitate sau un loc de muncă mai bine plătit. Prin urmare, dezvoltarea auzului fonematic în vederea dezvoltării abilităților de scris-citit în limba engleză ar trebui sa constituie obiectivul fundamental al oricărui curs, încă din prima zi.             

“Dacă un copil memorează 10 cuvinte, copilul va putea să citească doar 10 cuvinte. Dar dacă el va învăța sunetele a 10 litere, acel copil va putea să citească 350 de cuvinte cu trei sunete, 4320 de cuvinte cu patru sunete şi 21.650 de cuvinte cu cinci sunete”. (Kozloff, 2002)

Postat în News De:
shop manager